Rakamlarla Sosyal Medya
Gelişen teknolojinin hayatlarımıza etkisi sebebiyle günlük yaşantımızda sosyal medyayı daha çok takip ediyor, bu sayede farklı mecraları deneyimleme şansı elde ediyoruz. Günde ortalama 7 saat 57 dakikalık internet kullanım ortalamamız sosyal medyayla olan ilişkimizi de gözler önüne seriyor… Bugün, 30 Haziran Dünya Sosyal Medya Günü çerçevesinde hazırladığımız blog içerisinde, sosyal medyanın öne çıkan bilgilerini ve trend mecralarını sizler için ele aldık.
Her yıl dünya genelinde ve ülkeler bazında internet ve sosyal medya kullanımına dair ortak rapor hazırlayan We Are Social ve Hootsuite'in 2020 Ocak ayında yayımlanan 'Digital 2020' raporuna göre, dünya çapında 4,5 milyar kişi internet kullanıyor, bu küresel nüfusun yüzde 59'una denk geliyor.
We Are Social ve Hootsuite'in raporundaki 2020 Ocak ayı verilerine göre, Türkiye'de 62,7 milyon internet kullanıcısı var. Bu sayı, 2019'un aynı dönemine göre yüzde 4 daha fazla.
2021 Dünya İnternet, Sosyal Medya ve Mobil Kullanım İstatistikleri’ne baktığımızda ise,
Tüm bu veriler ışığında, Türkiye’de internet kullanıcı sayısının 3,7 milyon ile %6 arttığını görüyoruz. Sosyal medya kullanıcı sayısının ise 6 milyon ile %11 artış gösterdiğini görülüyor. Bu veri ile birlikte Türkiye’deki sosyal medya kullanıcı sayımız Ocak 2021'de toplam nüfusumuzun % 70,8'ine eşit.
Türkiye 16-64 yaş arası grubun sosyal medyada geçirdiği süre açısından 46 ülke arasında 15'inci sırada yer alıyor.
Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya platformları listesinde YouTube zirvedeki yerini koruyor. Youtube’un ardından sırasıyla Instagram, Whatsapp, Facebook, Twitter ilk 5 mecrayı oluşturuyor.
ÖNE ÇIKAN YENİ OYUNCULAR
Özellikle 2020 yılının Mart ayından bugüne yaşadığımız Covid-19 salgını sosyal medya kullanımımızı ve bu alanda rekabet eden oyuncuların sayısını da arttırdı. Her ne kadar Instagram, Twitter, Facebook, Youtube gibi mecralar ilk tercih edilen mecralar olsa da son dönemde ortaya çıkan podcast, clubhouse ve online toplantıların vazgeçilmez platformu Zoom pandemi döneminde büyük önem kazandı.
a. Dijital dünyanın yükselen trendi: Podcast
2000’li yılların ortalarında podcast adını alan bu mecra, birbirini izleyen sesli yayınlardan oluşuyor. Bir podcast, tıpkı bir radyo yayını gibi sadece dinlenebiliyor, ancak bölümler genellikle canlı değil, önceden kaydedilmiş oluyor. Podcast’lere günümüzün popüler streaming uygulamaları Spotify, Deezer, Apple Music gibi kanallardan ulaşılabildiği gibi, podcast’e özel platformlar ve hatta aslında bir video platformu olan YouTube dahi bu yayınları bolca barındırıyor.
Podcast dinleyicilerinin yarıdan fazlasını 18-45 yaş arasındakiler oluştururken, yüzde 80’i podcast’lerin büyük bölümünü ya da tümünü dinliyor ve ortalama 6 podcast aboneliği bulunuyor.
b. Sosyal medya kaşifleri için eşsiz bir alan: Clubhouse
2020 yılında kurulan ve 2021 yılı itibariyle büyük yükselişe geçen Clubhouse, davet sistemiyle işleyen yeni bir sosyal medya mecrası. Mecranın yükseliş yakalamasındaki en büyük etken pandemi koşullarında bir araya gelemeyen insanların sosyalleşme ihtiyacını gidermek ve gerçekleşen canlı yayınlarla konuşabilmelerini sağlıyor.
Şubat 2021 itibariyle 6 milyon kullanıcı sayısına ulaşan mecra, Türkiye’ye giriş yaptıktan sonra da büyük ilgi gördü.
c. Online görüşmenin vazgeçilmezi: Zoom
Yaşadığımız pandemi koşullarında, gerçekleşen karantinalar özellikle iş hayatında yapılan yüz yüze toplantıların önüne geçti. Sosyal mesafe ve sosyal izolasyon döneminde görüntülü iletişim ve video konferans en çok tercih edilen uygulamaların başında geldi. Bu alanda hizmet veren Zoom, aktif kullanıcı sayısını 2020 yılı başından Mart ayı ortasına kadar %67 arttırdı. Şirketin piyasa değeri de 42 milyar dolara yükseldi. Son haftalarda da uygulama, Google App store'dan 50 milyondan fazla defa indirildi. Özel şirketlerden, ev halkına, dünyaca ünlü yayın kuruluşlarından devlet dairelerine kadar toplumun birçok alanında kullanılmaya başlanan Zoom ile ilgili bilgi güvenliği kaygıları da dile getirilmeye başlandı.
Sonuç olarak sosyal medya, sunduğu imkanlar ve kolaylıklardan dolayı günlük yaşantımızın bir parçası haline geldi. Özellikle yaşadığımız pandemi sürecinde iletişim biçimlerini etkilemiş; haber alma, bilgi edinme ve takip etme noktasında tercih edilen öncelikli kaynaklardan olmuşlardır. Sosyal medyanın varlığı ve her geçen gün artan mecraları, bireysel veya kalabalık şekilde sosyalleşmenin önünü açmaya ve her geçen gün kolaylaştırmaya devam edecektir.
Dünya Sosyal Medya Günü’nüz kutlu olsun.
Antik çağların sahip olduğu yedi harikası bir kenara dursun bugün sizlere Dünyanın Yeni Yedi Harikası’ndan bahsedeceğim. İsviçre’de gerçekleşen New7wonders etkinliği ile güncellenen liste, 2007 yılında internet üzerinden 100 milyondan fazla insanın katıldığı oylama sonucunda seçildi
Bilinen tanımı ile ilk yardım, herhangi bir kaza veya yaşamı tehlikeye düşüren bir durumda, sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar, hayatın kurtarılması ya da durumun kötüye gitmesini önleyebilmek amacı ile olay yerinde, tıbbi araç gereç aranmaksızın, mevcut araç ve gereçlerle yapılan ilaçsız uygulamalar bütünüdür.
Çin tarihinde 11 hanedana başkentlik yapmış Xian kentinde devasa mezar yapısında bulunan 8.000 Toprak Asker, 11 koridor içerisinde dörtlü şekilde sıralanmış halde tasvir edilmiştir. Bu askerler 2 bini geçkin yıldır imparatorun mezarında halen nöbet tutmayı sürdürmektedir…
2021 yılından bu yana kadromuza bir iş güvenliği uzmanı ve iş yeri hemşiresinin de katılmasıyla ekibimizi büyüterek Merkez, Lojistik ve Fabrika birimlerimizde faaliyetlerimizi sürdürüyoruz.
Her yıl Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ)’nün kuruluşu olan 7 Nisan, Dünya Sağlık Günü ve bugünü takip eden hafta ise ‘Dünya Sağlık Haftası’ olarak kutlanmaktadır.
Her kişinin veya her kurumun, güçlü ve zayıf yönleri vardır. Güçlü ve zayıf yönlerini tespit edebilmek başarılı olmanın kritik anahtarıdır. SWOT analizi kapsamlı olarak bunu analiz edebilmemize yarar. SWOT analizi, ilk olarak 1960’lı yıllarda Harvard Üniversitesi profesörleri Edmund P. Learned, C. Roland Christensen, Kenneth Andrews ve William D. Guth tarafından geliştirilmiştir. Ardından Stanford Üniversitesi‘nde Albert S. Humphrey tarafından yapılan araştırmalar sonucunda şekillenmiştir.
Günlük yaşamımızda az da olsa duyup aşina olduğumuz, ancak önemine yeterince odaklanamadığımız bir kavramdır Duygusal Zeka (EQ). Peki nasıl tanımlanır?
Alışverişe gitmeniz, rapor hazırlamanız veya benim yaptığım gibi bir metin yazmanız sizden bekleniyor olabilir. Yapmanız gereken şey her ne olursa olsun, bu konu için kafanızda belirli planlar kurar ve uygun çevresel ortamı hazırlarsınız.
Çin tarihinde 11 hanedana başkentlik yapmış Xian kentinde devasa mezar yapısında bulunan 8.000 Toprak Asker, 11 koridor içerisinde dörtlü şekilde sıralanmış halde tasvir edilmiştir. Bu askerler 2 bini geçkin yıldır imparatorun mezarında halen nöbet tutmayı sürdürmektedir…
Network, markanızı büyütmeniz veya kişisel kariyerinizi geliştirmeniz için birçok insanla tanışma ve fikir alışverişinde bulunma olarak tanımlanabilir. Network sayesinde hedefinize bağlı olarak yeni müşterilere ulaşabilir veya çevrenizi genişleterek referanslarınızı artırabilirsiniz. Bunların yanı sıra size ortaklık kurmak, iş anlaşması yapmak gibi fırsatlar da sunar. Peki, etkili bir network ağı nasıl kurulur?